.woo-menu-cart { display: none !important; }

A Neumann János Egyetem harmadéves gazdálkodási és menedzsment hallgatójaként, Az INPUT program révén lehetőségem adódott részt venni a Győrben megrendezett „EntrepreneurLeadershipAcademy (ELA)”vállalkozói, startup képzésén.

A képzésről az egyetemi felületen értesültem, amelyben megtudtam, hogy 20 magyar és 10 amerikai fiatal kerül kiválasztásra egy egyhetes intenzív amerikai képzésre. A jelentkezés után örömmel értesültem arról, hogy sikeresen kiválasztásra kerültem.

Az egyhetes angol nyelvű képzés alatt átfogó vállalkozói ismereteket szereztünk, többek között elsajátíthattuk a nemzetközi piacra jutás lépéseit, és azt a módszertant, amivel az amerikai előadók is milliárd dollár árbevételű céget építettek. Mindezt innovatív, nemzetközi környezetben, tapasztalt sikeres vállalkozó mentorok vezetésével.

Az első napon megismertük a vállalkozás alapjait, kidolgoztuk a saját vállalkozási ötletünket, amelyek alapján csapatokba osztottak minket. A sikeres vállalkozás felépítésének módszertanát napról napra, a saját ötletünk megvalósítása folyamán sajátítottuk el. A multinacionális csapatoknak köszönhetően megtanulhattunk más kultúrából származó emberekkel is hatékonyan együttműködni.

Közös munka a Startup projektünkön

A munka mellett a magánélet is fontos szerepet kapott. A képzés alatt aszobatársaink jelképezték a családunkat. A csapattársaink töltött idő és a projekt megvalósítása mellett lehető legjobban meg kellett ismernünk a „családunkat” is az egy hét alatt. Ezáltal megtanultuk hogyan tarthatjuk fent a munka és a magánélet egyensúlyát, amely szintén egy nagyon fontos sikertényező egy vállalkozó életében.

Miután megbizonyosodtunk, hogy az általunk kitalált ötlet megvalósítható és a piaci kereslet is megfelelő, elkezdhettük az első prototípus elkészítését.A csapat felépítése nagyon kedvező volt, ugyanis két mérnök és két gazdasági irányultságú csapattagból állt, így a gazdasági és mérnöki megközelítés nagyon jól kiegészítette egymást. Emellett a különböző országokból érkező csapattagok nézőpontja is sokszor egészen új megközelítést eredményezett.

Első prototípus elkészítése

A prototípuselkészítése után megtanultuk, hogyan nyerjük el mind a befektetők, mind pedig a potenciális vevők figyelmét. Az első prototípusunk amely egy sporteszköz volt nagy sikert aratott, máris sokan megismerték és megszerették a termékünket.A siker után a következő legfontosabb lépés a termékünk megvédése volt. Megtanultuk milyen nemzetközi szabályozások folytán tudhatjuk biztonságban az ötletünket.

Első rajongó

Néha nehéz volt tartani a tempót a potenciális vevőkkel

A képzés zárásaként egy Demonight keretében prezentálhattuk a hét során kidolgozott projektünket egy vállalkozókból álló zsűrinek.

Boldog csapat a sikeres előadás után